Gammalt fast nytt...


Gooodmooorgon! :D

Vakande precis för en liten stund sen.

Hade nästan glömt bort hur skön säng jag har hos pappa, det är ju så när man har skillda föräldrar (vilket jag har) man har ju två av det mästa :)  ibland kan det vara riktigt bra, som t.ex. två olika sängar. Man inser inte hur skön den ena är förens man sovit i dan andra för länge (och tvärt om) ;p Sov i alla fal otroligt bra!

Jag sitter här och kollar ut genom fönstret... Solen lyser, det ligger lite snö på marken (mer än hemma i stan) det känns mysigt att komma till ett nytt ställe, fast jag varit här många många gånger förut, så känns det nytt på något vis när jag inte varit här på ett tag. Det mästa känns nytt, fast det är rätt gammalt. Sitter här och funderar på hur bra det kan vara att vara på en annan plats än den man alltid är på. Förut tyckte jag att pappa bara bode i skogen (vilket ioch-för-sig är sant) där det inte hände något alls. Men tänker man efter så händer det massa grejer, det beror ju på vad man vill ska hända och man kan inte förvända sig att det som händer i stan ska hända här. För det gör det inte... det är ju två helt olika platser och där det händer helt olika saker.
Men nu kan jag tänka att det är härligt att vara här, det som händer här är att det är så mycket lugnare och det är så härligt att bara komma bort från det stressiga och komma ut hit.
Jag sitter här och kollar ut genom fönstret... och solen har börjat lysa starkare och jag känner att det är så härligt att bara får vara och inte göra så mycket alls. :)

Pappa och lillasyster ska blussebullar idag och det kanske jag också gör (eller aa hjälper till lite grann på slutet)
Sen så hoppas jag på att få träffa en underbar vän som jag inte träffat på jättelänge men som betyder mycket för mig, så många minnen vi har tillsammans! ♥

Men får se hur dagen blir, för det vet man aldrig ;)


Bilden har jag tagit för nått/några år sen, det är det m,an ser från ett av pappas
förster i vardagsrummet.


// LajsA ♥


p.s Drömmde en underbar dröm inatt... ^^,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0