En lördag i stan... & Risifrutti.


Tjeeenaa!!!

tjulululu ;) idag har jag varit i stan!

Jag åkte buss in med mamma och största lillesyrran. Målet var julmarknaden på Jamtli (som jag var på igår) men jag hittade lite spännande saker som jag ville köpa så jag hängde med. För er som inte vet så är Jamtli ett typ av museeum med lite old-tema så allt är som det var förr i tiden. Så det är allt i från gammla hus, affärer och massa sånt och nu när det var julmarknad så var det massa olika stånd där som sålde olika saker. Det var verkligen julstämmning även om jag for fram som en virvelvind för att hitta sakerna jag ville köpa.

En liten roligt sak jag hörde när vi gick där var vad en liten flicka sa till sin mamma...
"Mamma kan vi inte gå nu.. allt är så gammalt här ju!!" 
flickan kanske var 6-7 år ^^, haha litte sött var det.

Sen så hängde jag med pappa (som också tagit sig in till stan) men pappa skulle fixa julgardiner och behöve min proffisonella hjälp som smakråd ;) så vi drog runt lite överallt för att bland annat hitta det. Men vi gjorde lite andra saker också t.ex. provade soffor, handlade lite mat och jag fick en smoothie, popcorn och fikon... mahaha mumsigt.


Jusste jag smakade den nya smaken av risifrutti... Jag brukar inte tycka att risifrutti är så gott men ibland så kan det vara det. Så jag blev lite sugen på att prova den.... den var en liten besvikelse, det var inte så stor skillnad mot vanlig men den var rätt god ändå :)


Smakade ganska mums ^^,


Senare ska jag kolla på "Hajen" som går på tv ikväll & äta mina popcorn! ^^, men jag är galet rädd för hajar så.. haha hur kommer det gå? xD


// LajsA ♥





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0