Sånt man bara inte gör!

Tjena!

Nu är jag äntligen hemma, jag blev så trött på eftermiddagen och hade ingen lust att ha teater...varför vet jag inte riktigt blev bara seg och hade typ noll inspiration. Men nu är jag som sakt hemma och det är så himmla skönt :)
Idag var alla ettor på en förelänsning som hete Don´t drink and drive. Den handlade om rattfylleri och att det är väldigt många som kör bil, moped, och sånt fulla. Vi fick se en film om det också och den var riktigt hemsk, man började fundera massa (det gjorde iaf jag) att livet helt plötsligt bara kan släckas och så finns man inte mer bara för att någon får för sig att köra bil när man är full. Det är riktigt hemskt, det finns ju många sätt att dö på men det är så onödigt att sånt här ska hända. Tänk om det var en själv som förlorade någon i en sån olycka, någon som betyder väldigt mycket för en, eller om man själv var med om en sån olycka.
Jag tycker att man inte ska köra något när man druckigt, det spelar ingen roll hur säker man känner sig man ska bara inte göra det!

Don´t drink and drive!!
det finns väldigt många andledning att låta bli!



Tänk efter... det skulle kunna vara du!


// LajsA ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0