"du täcker mig med ärter och säger att kriget är över" - En helg i klövsjö


Tjeeenaa blooogeen!!!

Det var länge sen, det känns som om det var länge sen iallafall!
Jag har varit lite bortrest så det är därför uppdateringen varit låg, men nu är jag tillbaka on dah blogg!!!
Nu kommer vi till frågan... vart har jag varit? och här kommer svaret:
Jag har varit i Klövsjö hos Anna med Anders, Sara och Christoffer. Vi har haft vääääldigt kul och jag kanske borde berätta vad vi har gjort. Allt började med en bussresa från stan i fredags, innan vi fick kliva på bussen så satt jag och Anna mittemot två/tre alkisar (dom var två sen kom det en till, sen gick han igen) xp Det var intressant... Dom pratade om massa saker bland annnat att man får stor mage om man dricker, en av dom påtod att det var levern och det har han ju delvis rätt i ;) En av dom började snacka om att det var fredag och då skulle det vara "Enormt mycket fredagsmys" som han själv sa... Sen dök en till upp och han sa "hörrni grabbar gissa vem jag träffa... K n Ulla höhöhö" Sen fick vi äntligen kliva på bussen och lämna alkisarna, men jag undrar om det blev "enormt mycket fredagsmys" för dom grabbarna, antagligen inte fast det beror ju på vad det innebär för dom... om det är att hitta en halvfull flaska med hembränt så har vi nog inte samma syn på "Enormt mycket fredagsmys" xD

Åter till resan.... Vi åkte buss till Åsarna där vi klev av och gick och fick fika hemma hos Annas farmor och farfar. Det var massa mysigt vi fick te, mackor och bullar. Efter att ha fikat ett tag så dök Annas pappa upp och vi skulle åka mot klöööövsjööö (massa ööö) xp Vi var lite för många för att få plats i en bil så men lite fantasi så var jag en "långhårig tax" och fick sitta bak i bakluckan, det funkade faktiskt utmärkt ;)
Framme i Klövsjö så slängde vi in grejerna i huset sen drog vi till Vemdalsskalet där det var ett afterskiband som skulle spela. Stämningen i lokalen var på topp, det var massor med glada människor i täckbyxor och det var öl på golvet lite här och där så man klibbade nästan fast i golvet. När musiken drog igång så var det awsome!!! :D jag tyckte det var as kul med folket och musiken (kanske inte det bästa bandet... men bra var dom iallafall)
Sen åkte vi hem till Anna och åt middag. Eftermiddagen så spelade Christoffer gitarr och vi sjöng lite... Sen smet jag och Sara iväg upp till över våningen. Vi hittade nisse (katten) jag och Sara satt där uppe ett tag i hopp om att dom andra skulle börja sakna oss och komma och leta... men det gjorde dom inte så vi satt där i en garderob helt ensama. Men tillslut så kom dom upp och började leta och hittade oss x) Resten av kvällen så kollade vi på The vampire diaries (en bra serie som jag ska börja följa... hoppas jag lyckas) efter den så kollade vi på en as bra/gullig/söt/udda film Edward Sissiorhand, den gilade jag :DJuste jag glömde att nämna att det blev lite "paradise Hotell drama" då Anders blev "Sur" på Sara... men det löste sig ;) Kvällen fortsatte med flum och skoj.

På lördagen så vaknade vi väääldigt tidigt, utan att ställa någon klocka eller något det konstiga var att vi faktiskt var pigga (eller vissa av oss iallafall) ;p Vi käkade fukost och sen packade vi in massa skojiga saker i bilen som exempel snowboard, ett gigantisk-batman-tefat xp Sen bar det av mot Vemdalsskalet, där jag skulle lära mig att åka lite snowboard (med hjälp av Anna) och Anders, Sara och Christoffer skulle åka det gigantisak-batman-tefatet. Vi hade en mysig dag i skidbacken med snö, fika, kalla korvar och en hel del skratt. Efter en mysig dag i skidbacken så åkte vi hem igen (till klövsjö) Jag lyckades somna i någon form av fotölj för jag var så trött. Sen sa Anna att hon skulle duscha och ja sa "jag ska nog ta en powernap" dom andra sa "men det har du redan tagit" (för jag fattade först inte att jag sovit xp) men jag sa "jaha...men då tar jag väll en till"
Kl. halv sju så skulle Anders, Sara och Christoffer åka hem till stan igen, så jag och Anna vinkade av dom och såg bussen åka iväg... Vi käkade langos till middag sen glodde vi på medlodifestivalen. Det var faktiskt inte så dumt men det bästa var nog Annas lillebrors komentar "Du täcker mig med ärter och säger att kriget är över" hahah xD  det var nämligen så att Första text reden på Andreas Johnsons låt började med "you cover me whit peace and tell me that the war is over" men han hörde ärter i stället för fred xp det tyckte jag var kul ;p

På Söndagen så vaknade vi också tidigt, det måste varit något med den lilla stugan som vi sov i, måste varit någon slags inbygd osynlig väckarklocka som gör att man vaknar kl åtta.. eller något sånt. Vi chillade lite hemma hos Anna och dansade lite och hittade på lite allt möjligt. Men Söndag betyder "åka hemdag" och det gjorde vi... bussen var full så vi fick sitta på golvet längstbak vid trappan. Men när vi kom till Svenstavik så fick vi byta buss och då fick vi sitta ner :) Vi satt längt fram och Anna hade md sig sin dator så vi hade inte tråkigt. Hon visade mig första delen av how i met your mother...för jag har aldrig fattat vad den serien handlar om... MEN nu gör jag det ;p kvällen slutade hemma hos mig och Anna var med, vi chillade, käkade go´a mackor och kollade lite på Wallander. Sen var vi så trött att vi typ somnade.

Så det var mig helg i det stora hela!

Om det var någon som läste allt så kan du väll kommentera ;)


fiiin utsikt genom ett av föntrena :p

Fler bilder kommer senare!! :D

Allt för nu!



Kommentarer
Postat av: ida

ååååh jag har väntat aslänge på att någon ska skriva långt så jag läste allt!! :D hihi

2010-02-15 @ 22:40:37
URL: http://ccardigan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0