ett långt natt-inlägg... tankar som aldrig riktigt försvinner.


Klockan är snart ett, här sitter jag och har ingen större lust att sova, fast det vore skönt men samtidigt så är det ganska skönt att sitta och nörda vid datan och lyssna på musik. Alla roliga på msn har loggat ut, trist men så är det. Har varit en kul kväll, pappa har haft två kompisar på middag och vi har ätit massa go mat, pappa har lyckats ha sönder ett ölglas så att bara botten låssnade, ibland lyckas man bra och det var kul. Fulla och glada så satt dom snacka en massa, det var go efterätt lagom till kl. elva. Jag har i princip suttit vid datan heeela kvällen men det har jag inget emot har haft roligt msn-snack med jossan och helt plötsligt dyker en kille upp och vill chatta med mig. Det är en sån kille som jag inte vet hur han hamnade på min kontaktlista, men där är han, han kan inte stava, han har fått för sig att jag gillar honom... men när jag visade det vet jag inte riktigt jag är bara dryg mot honom men han tolkar det tydlig som om jag gillar honom. Konstigt att han frågar mig om jag har någon kille varje gång vi snackar och jag driver ju med han och säger att jag har en kille... nästa gång har jag tre haha undrar vart dom är ikväll, synd att dom inte finns... fast en skulle räcka gott och väl.. undrar vart han är?

Det kanske är så att vissa ska leva ensama, det är bara så det är men då är man ju ett offer, att man inte kan påverka hur man lever men det kan man ju faktiskt göra... annser jag! Men kärlek är krångligt och ingen fattar någonting av det mer än att det är helt underbart när den väl slår till som ett slag ihuvudet, som ett mjukt slag i huvudet. Man kan inte leta efter det, slaget ska komma då man är helt oförberädd... synd för mig då! som tänker på det nästan hela tiden, när är man oförberädd då lixom? Men så länge så kan jag ju ha kul ändå, jag menar livet är ju inte så dåligt även om jag inte har hittat någon att hålla i handen när jag går på stan, eller någon att säga "jag älskar dig" till på det sättet. Men jag antar att det är värt att vänta på.. det där jävligt uttjatade ordspråket "den som väntar på något gott väntar aldrig för länge" kanske stämmer... eller vad vet jag.
Men tills vidare så tänker jag stuttsa runt och ha kul, jag menar inte att man inte har kul när man har någon... men livet stannar ju inte upp bara för att man är singel, allt är kul på olika sätt... jag har mig själv och det känns faktiskt bra, för varför ska jag hitta någon att "vara ihop med" om det inte känns rätt.. ska det vara så ska det vara på riktigt, annars kan det vara! ;) Nu har jag typ skrivit en heeel uppstats om det...höhö på natten kommer tankarna fram, fast det gör dom på bussen också och i skolan ibland, i matkön, i väntan på bussen... Tänk om jag skulle kunna tänka på något "viktigt" som exempel hur jag ska skriva klart min uppsats eller hur jag ska fatta spanskan, men det är inte lätt att säga åt tankarna att fokusera på något annat än såna tankar som jag egentligen kanske inte har så mycket nytta av, men någonting är dom väll bra för. Det är ju bra att jag tänker... det finns det ju dom som inte gör det...höhö.

Klockan är snart två...
Ska nog sluta skriva nu... inlägget kommer aldrig ta slut annars! xD

 

D-A-D är e väldigt bra grupp har jag kommit fram till inatt :)

The end of this inlägg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0