konsten att vara barnvakt och komma över en liten rädsla

LajsA barnvaktar!
Fick sova inatt, trotts att jag har svårt att slappna av när jag vet att dom kan vakna. Fast sover dom så sover dom, är bara jag som är allmänt nojjig. Jag tycker det är liite läskigt att vara barnvakt, det läskiga är att jag verkligen har allt ansvar på mina axlar. Jag har inget problem med att ta ansvar, men jag är inte van vid det här. Jag har småsyskon så att passa barn har jag gjort förut men när det bli så här så känns det en aning läskigt, jag är på helspänn typ hela tiden och värst är det på natten. För att inte tala om hur det bli om jag skaffar egna barn gågon gång i framtiden... hehe kommer inte kunna slappna av någonting alls, höhö joråå men iallafall.

Barn är söta ^^, och trotts att jag inte känner mig helt bekväm med situationen så gör jag mitt bästa och jag känner mig stolt att jag vågar ge mig in i det. För det är faktiskt inte så svårt, barn har sin vilja men med lite smarta trix så går det mesta och en sak har jag lärt mig, Är jag lugn så blir dom de med, skulle jag bli helt hysterisk så skulle det bara bli värre. Man lär sig något hela tiden trotts att det kan kännas läskigt, men att komma över den där osäkerheten och lilla rädslan känns väldigt bra.

ps. TV+dvd + film = lycka! (vad skulle jag gjort utan dessa fantastiska uppfinningar?) Disneyfilmer är en gåva från gud... Amen (nej jag är inte religiös, men jag kan väll få låtsas) ;p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0