Varför pantflaskor?

Hejhopp (å alla vet vad det rimmar på) höhö
Jag har inget vettigt att säga, så varför säga något? Jo för att jag kanske är expert på oviktigt vetande ;p kanske inget man direkt skriver in i ett cv men någon gång har man väll användning av lite oviktigt vetande.

Kan säga som så att jag såg en ganska sorlig sak idag... Det var på bussen, jag satt och kollade ut och bussen åkte genom stan. Jag ser en liten pojke som skulle kunna vara 6 år han går med en tant som skulle kunna vara hans farmor eller mormor. Pojken hade klättrat upp på en liten mur upp till en rabatt och lutade sig över för att se vad som fanns i pappaerskorgen som satt på en stolpe brevid muren. Tanten stod nedanför med en icakasse med pantflaskor i... Varför? kan jag undra, har dom inte pengar? för det kan ju knappast vara så att dom gör det för att det är kul. Jag vet inte men när jag såg det så kändes det lite sorligt, jag vet inte varför, det är inget fel med att sammala på pantflaskor, fast gör man det för att man inte har pengar så känns det sorligt... Det var dagens iaktagelse skulle man kunna säga.

Why??!

Kommentarer
Postat av: the EDLER

jag var den lilla pojken..

2010-05-24 @ 21:51:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0