Kärringcykelpremiär!

Första turen med kärringcykeln idag! Viden i håret ända ner till min aboluta favvis plats. Med solen i ögonen satte jag mig på bänken och kände hur otoligt skönt det var att sitta där igen efter en lång vinter. Det är som en stilla oas, där allt annat blir avskärmat. Det är underbart att cykla dit och ta pause från allt som händer, om bara för några minuter.

Platser är de samma, det är människor som förendras.

Gjorde Np i svenska idag, skriftligt vill jag påpeka och det gick väll bra tror jag. Men är ganska neutral i väntan på svar. Orkar faktiskt inte gräva ner mig i hur vida det gick bra/dåligt. Nu är det avklarat och det är det som räknas.

Just i denna sekund önskar jag att jag flyttat hemmifrån, det vore så skönt att ha ett place där jag bestämmer hur det ska vara, där jag bestämmer stäminingen och där jag bestämmer vem som är välkommen. Känslan av att kunna stänga om sig och bara vara själv i sin egna lya, det vore fett. Det vore fett ända tills natten och alla mystiska, trotsiga tankar dyker upp. I övrigt vore det fett.



Kommentarer
Postat av: almiis

åh va mysigt! cykel har jag tänkt på länge...vore najs najs... :) och en lägenhet...ja...det vore hur underbart som heelst!! hahaha efterfesten skulle bli lite bättre då...;P

2011-04-14 @ 18:55:00
URL: http://frigolitsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0