När fail är det som står skrivet i pannan

Ibland blir livet inte som man tänkt sig, det var inte meningen att saker och ting skulle gå fel men det var så det blev. 

"Man ångrar bara det man inte gjort"
Ja det stämmer väll delvis, men ibland ångrar man sig så sjukt för något man HAR gjort. Jag pratar om helgen. Helgen som skulle bli en sån jävla bra helg, men som fick ett helt värdelöst slut och heey jag bidrog till det. Det är ingen skön huvudkudde och tankarna dras till det konstant. Det var inget dödsallvarligt (tack o lov) men ändå otroligt onödigt. Jag tröstar mig med att det inte var meningen. Skulle aldrig velat att det hände. 

Att se andra lida för ens misstag är ännu värre, inte nog med att jag sabbade för mig själv utan jag sabbade för underbara vänner också. Dessa vänner (ni vet vilka ni är) är underbara för att ni fanns där även när ni helst av allt skulle viljat gå. Jag känner enormt stor tacksamhet och i nästa sekund dåligt samvete och så håller det på omvart annat. Jag vill visa min tacksamhet men vet inte hur, ni är bäst hoppas ni vet det ♥

Misstag händer och det kommer man aldrig komma ifrån. Misstagen är det som ska lära en att tänka till, att inse att det här var fan inge bra och då är det ens ansvar att se till att det inte händer igen. Man kan inte göra ett misstag ogjort men det man KAN göra är att se till att det INTE händer igen (och fyfan vad detta inte ska hända igen). Det är något man måste ta till sig. Att älta hjälper inte, men att tänka ut vad det var som var problemet är bra. Så man urskiljer det som gjorde att det hela spårade ur.

Till sist får man hoppas att man om några år kan tänka tillbaka och skratta åt eländet och ur otroligt dumt det blev, vägen dit är lång men med tiden så bleknar det. Men glömt blir det aldrig.

Tills vidare står det fail skrivet i min panna, det syns inte men det känns. Big time!


De som vet vad det handlar om vet, ni andra kanske får veta eller också inte. Behövde skriva av mig + lämna ett medelande till de personer det berör.

Kommentarer
Postat av: Sara

hejsan! Jag tycker du har så rätt när du skriver att misstag är något som händer och som man inte kan komma ifrån, och att man får se framåt och lära sig av dem istället, så är det ju. Alla gör misstag. Och det som hände kan ju hända precis vem som helst, verkligen. Det var ju tråkigt att det blev som det blev för alla, men du var ju viktigast då helt enkelt. Och hur tråkig situationen än var så ska du veta att jag inte skyller personligt på dig eller är sur på dig för någonting. Shit happens liksom, och livet går vidare fullt av nya bra och dåliga händelser. Men tack för en (mestadels) superfin helg :), och tack för att jag fick hänga med er, du och ni är himla fina <3 (Förlåt det här blev en jättelång kommentar hoppas det inte gör något, men var bara tvungen att kommentera här och blev lite mycket jag ville säga på en gång hehe) :D

2011-08-01 @ 22:00:27
URL: http://sarasaraw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0