Drömmar, tankar och en död skådespelerska

Mamma satte sig i min soffa och sappade till någon kanal... Med en dokumentär om Lena Nyman (skådespelerska bla, lovis i Ronja rövardotter). Hon dog för någon vecka sen och nu går det massa minnes saker om henne på tv. Det är så intressant att se hur en skådespelares liv kan se ut, vad hon varit med i för teatrar hur hon var m.m. Att se en inblick i hur en dukigt skådespelare kan vara. Det kilar i mina fringar när det dyker upp scener från då hon spelar en pjäs på en fin teater, jag vill så gärna vara med om det jag med! Hon är en av dom duktigaste och det är så synd att hon är död. Men såna här pogram/ dokumentärer är så inspererande och jag blir påmind om hur roligt det verkar vara att stå på en riktig scen. ååh jag ryser av tanken! Det vore så underbart, ja underbart är ordet! Jag har ingen aning om jag har det som krväs men jag vet att jag tycker det är kul och sen får man se hur resten blir! Man vet inte förens man försökt och försöka tänker jag göra!

Jag har hittat något att sikta på, det känns bra och jag känner att jag vill se mer teater! Det är så coolt att komma skådespelarna så nära, den närheten man inte får av film på samma sätt. Känslan av att "nu sitter jag här och framför mig har jag så sjukt duktiga människor som får mig att känna såna otroliga känslor". Som när jag var på dramaten i höstas med mormor. Hela föreställnigen satt jag och tittade på allt, jag fick nästan ont i ögonen för jag ville inte missa en sekund. Det är hela stämmningen som blir så magisk och känslan av att vara en del av det som händer på scenen är fantastiskt!


Dramaten eller inte... En scen är en scen.

Jag har en dröm, drömmar kan bli verklighet men dom kan också förbli drömmar och det bästa är att man inte vet man måste kämpa för att få svaret. Jag är redo att kämpa!

R.I.P Lena Nyman en otroligt duktig och cool skådespelerska!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0