Jag kallar dig för mamma, eller är du fröken?

Hejhopp!

Jag sommarjobbar på dagis (nej ursäkta mig, förskola som alla vill att man ska säga). Japp japp dagis aka förskolefröken till er tjänst...

Vad kan jag säga om mitt jobb då?

För det första är jag väll i grund och botten nöjd över att jag har ett sommarjobb (vissa får ju inte ett) så lite tacksam är jag allt. Men jag hade inte föreställt mig att det skulle vara SÅ krävande som det är. Fast detta är ju en erfarenhet det med även om det känns lite halv tungt. Antar att det blir bättre allt efter som att dagarna går också, det är ju ett stort plus. Får ändå väldigt bra kontakt med barnen så det är egentligen inte så stora problem, är bara ovan att ha cirkus 30 barn i olika stolekar omkring mig (det tillhör lixom inte min vardag).

Har alltså fått en insikt i en föräldersliv och jag kan bara konstatera att man behöver följande saker:

Ett himla långt och bra tålamod!
Fantasi (annars är du lite körd)
Förmåga att lösa konflikter där vem som är den skyldige är olkart (jag jobbar på den biten)
Massa energi (kan tyvärr känna att jag inte matchar barnens energinivå alla gånger...)
Kunna trösta ett ledset barn! (mycket viktigt!)

Finns säkert en himla massa mer som behövs, men jag är trött och hjärnan är som överkokt... eh ja något som kan överkokas x)

Jag ser upp till alla föräldrar!
(fattar inte hur de orkar, jag ska då inte skaffa barn än på ett himla bra tag... vi snackar ÅR)

Men barnen är söta, de är de helt klart! :D







Kommentarer
Postat av: Sara

personligen hoppas jag på något slags magiska krafter när man får egna barn, jag blir ju seriöst nervös i närheten av barn :o man vet ju aldrig hur man ska agera och hur de kommer reagera... :(

2011-06-17 @ 19:46:34
URL: http://sawahbodien.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0