Jag förstår mig inte på livet ibland

Jag mår konstigt... Typ gått från väldigt nöjd med livet till att känna mig depp, opepp och förvirrad. Detta på bara en halv dag. Humöret lever sitt eget liv och jag hänger inte med. Tankarna lever sitt eget liv och jag hänger inte med där heller. Det är så mycket man ska göra, borde göra, ska säga, borde säga, saker man råkar säga som man inte menar som folk missförstår, saker man inte får säga, vissa saker man inte får göra, vissa saker glömmer man fast man inte borde, tankar jag tänker på fast jag inte vill, saker jag vill glömma men inte kan...

Vill bara gå och lägga mig så jag slipper tänka... Men jag får inte sova än för jag har massa engelska texter att läsa tills imorgon... huh inge kul juh!

Det bor en ångest i mig, jag vill mota bort den, vill inte ha med den att göra men den trycker ner mig...

Får dåligt samvete över att jag mår dåligt, när det finns dom som har det så mycket värre. Men jag antar att man har dom problem man har utifrån hur man lever. Men jag känner ändå att jag borde vara lycklig varje dag som får gå i skolan, två ställen att bo på, människor som bryr sig, har fina vänner, egna pengar, kan göra roliga saker och mycket mer som andra i min ålder runt om i världen inte kan/har...

Men något känns inte bra i mitt liv, allt känns bara så komplicerat...

Kommentarer
Postat av: almiis

jag känner precis som du, jag tog en paus i mitt bloggskrivande så läste jag på din blogg och ba "shit...hon har skrivit samma sak som mig!" sluta tänk. så lätt det skulle vara om det funkade...men du vet att du klarar allt, och oroa dig inte! om du säger en sak fel kommer inte värden att gå under, det kommer bli bra :) man får säga fel ibland, det är inte hela världen :)

sv: jag kan bara säga detsamma lisa, du är så himla fin. och jag tycker absolut att du visar det!! det gör du, jag tkr däremot att jag inte visar det alls haha! :) <3<3

2011-03-16 @ 21:49:58
URL: http://frigolitsson.blogg.se/
Postat av: Sara

Lisa, få inte dåligt samvete över att du mår dåligt. Det är okej att må dåligt, du ska inte tänka att dina problem inte är lika illa som andras. Du ska fokusera på dina problem, ta dem på allvar och försöka göra något åt dem. Dölj inte dina känslor. Mår du dåligt så mår du dåligt. Känner igen mig i det där du skrev om att man måste tänka på hur man ska göra och säga för att det inte ska bli fel... Det kan vara väldigt jobbigt ibland. Men jag finns här om du vill ha mig! <3

2011-03-20 @ 11:50:20
URL: http://sawahbodien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0