När det rimmar illa och dagar är tomma papper

Vaknade vid åtta i morse och tänkte "jaa vad bra att jag vaknar tidigt så jag kan plugga massor idag"... Sen insåg jag att någon snott en timme ifrån mig (herr eller fru sommartid är tjuven)... "Nooo" tänkte jag då. Behöver alla timmar jag kan få för att bli klar med allt. Visserligen så är sommartid ett tecken på att sommaren närmar sig... Tittar ut genom förnster och tänker nu "tjeenaaa, julafton känns närmre än sommaren", då kan vi alla lista ut att det är snö jag ser och inte en strålande sol, blå himmel och en drös av plusgrader utan för fönstret.

Söndagar är ångest-dagen eller egentligen inte, Söndag är ju bara en dag som ett tomt papper. Det är det man fyller dagen med som gör dagen till en "ångest-dag". Idag (som så många andra söndagar) fyller jag dagen med skolarbeten. En hög av dom. Blir less bara av tanken av dom.

Jag har massor att göra och sitter här och skriver ett inlägg, det rimmar illa. Säger en sak gör en annan. Ska jag då formulera om det och säga att jag inte ska plugga i hopp om att jag ska göra det?

Aja just nu har jag "rast". Sen så jävlar ska jag allt bli klar med en uppgift till!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0