Rycker upp mig!

"Vi är alla herre över vårat eget liv"

Det har ekat i mitt huvud de senaste dagarna. 

För det är ju faktiskt så, vi bestämmer över vårat liv. Hur vi vill leva, hur vi vill se på saker, vad vi viljer att ta till oss (och inte) hur länge vi tänker gå runt och sura/deppa m.m... innan vi tar tag i't!

VI VÄLJER HUR VI SKA LEVA VÅRAT LIV!


Kan låta självklart för vissa, men hur ofta tänker man inte att det är någon annans fel att man mår dåligt, att saker är som dom är och inte går att påverka. Är det inte skolan och jobbiga uppgifter så är det tjatiga människor som bara gnäller och det är så mycket som man skyller på. Visst händer det saker som är jobbiga och sånt som man inte kan påverka. Men man är inget offer, man kan inte gå omkring och tycka synd om sig själv och acceptera att "det och det händer mig och det är inget jag kan göra åt det. det är som det är".

Vissa saker går som sagt inte att ändra på (händelser m.m), men vi kan göra massor för att hitta lösningar, jobba med hur vi vill se på livet och dess händelser. Och vad VI kan göra för att klara av det som ibland drabbar oss.

Att se sig som ett offer är bara jobbigt för en själv, man gör sig själv mindre än vad man är, don't do it!
Släng offerkoftan, den är andå alldeles för ful för dig!



Så jag ska jobba på't, bli herren över mitt eget liv
;p

Kommentarer
Postat av: Emmapemma

Bra skrivet! :)

2011-09-26 @ 20:23:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0